Auf pastebin.com sprach sich gestern ein Mitarbeiter von Microsoft gegen das Umdenken aus: Laut ihm habe sich die Firma zu sehr darauf konzentriert dem Shitstorm gerecht zu werden, statt die Vorzüge herauszuarbeiten und sie den Leuten ordentlich zu erklären. Er sei der Meinung, das mit der Aufklärung, auch Spieler und Presse ihre Ideen unterstützt hätten.
„We spent too much of our time fighting against the negative impressions that many people in the media formed. I feel that if we spent less time on them and more time explaining the great features we had lined up and the ones in the pipes gamers and media alike would have aligned to our vision. […] I will admit that I was not happy with how some of my fellow colleagues handled explaining the systems and many times pulled my hair out as I felt I could have done a better job explaining and selling the ideas to the press and public at large.“
Er sieht in dem always-on eigentlich kein Problem, zwecks dessen, das Xbox Live auf der 360 48 Millionen Spieler hatte und diese praktisch 24/7 online waren. Auch erklärt er das sharing mit Freunden: Nicht das gesammte Game wird verleiht, sondern es wird per Timer das Spiel auf Demolänge gestellt.
„When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to.“
Außerdem sprach sich der Mitarbeiter gegen den Gebrauchtmarkt aus. Er meinte das der Gebrauchtmarkt die Spieleindustrtie ausbluten lasse und man den Spielern kein Triple-A Feeling ohne die nötigen Budgets bieten kann. Dazu nannte er die PS4 eine Xbox 360-2, mit der intention, sie würde die Innovation verlangsamen.
„Videogame development is a loss leader by definition and unlike other forms of media videogames only have one revenue stream and that is selling to you the gamer. So when you buy a game used you’re hurting developers much more than say a movie studio. Many gamers fail to realize this when they purchase these preowned games. It is impossible to continue to deliver movie like experiences at the current costs without giving up something in return. [….] I stand by the belief that Playstation 4 is Xbox 360 part 2, while Xbox One is trying to revolutionize entertainment consumption. For people who don’t want these amazing additions, like Don said we have a console for that and it’s called Xbox 360.“
Quelle: Pastebin.com
Schreibe einen Kommentar